Kezdőlap
Automatizáljuk a semmit Nyomtatás E-mail
 

Hát még közelebb jött a technika! A német vízügyi szervek január közepén tették közhírré, hogy 2007. február 1-től a Majna-Duna Csatorna Duna felé eső oldalán is automatizálják a hajózsilipeket. Ez annyit jelent, hogy az eddigi működtetéssel ellentétben nem lesz minden létesítményben kezelőszemélyzet. A kijelölt hajózsilipek irányító helyiségéből kezelő központot alakítanak ki, ahonnan egy monitoring rendszer segítségével távirányítással, 3-4 másik hajóátemelő mű tevékenységét is vezérlik.


A Majnán már korábban is működött ez a rendszer (persze az ott működő nagyságrendnél, több mint 30 db hajózsilipről van szó, egy 384 km hosszú folyószakaszon, ez természetes is). Most pl. a csatornán a Dunához legközelebb épült létesítmény, a kelheimi hajózsilip is „távirányítású" lesz.


Miért érdekes ez számunkra? Mert újabb kézzelfogható bizonyítékot nyújt arra, hogy mennyivel vagyunk elmaradva Nyugat-Európától, vagy jelen esetben Németországtól. A GDP és az életszínvonal léptéknyi különbsége mellett láthatjuk, hogy Ők a környezetvédelem és közlekedésbiztonság területén is mérföldekkel előttünk járnak. „Körösnyi" folyócskákon, hegyeket „megmászó" hajózó csatornákon (amelyeken egyébként 100-110 m-es hajókkal, éves szinten több millió tonnás áruforgalom folyik), a legmagasabb szintű követelményeket betartva automatizálják a hajózsilipeket, mert van mit. Nálunk a jelenleg ismert közlekedéspolitikai tervek szerint még 1-2 évtizeden belül nem is lesz, és addig automatizálhatjuk azt, amit megépítettünk.


Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges