Kezdőlap
Előrelépés a német Duna-szakasz kiépítésében Nyomtatás E-mail

A bajor kormány a Duna C/C2,80 variáns szerinti kiépítése mellett döntött, amely a Duna duzzasztásos szabályozását jelenti. Az Aicha térségében építendő vízlépcsővel 2,80 m-es vízmélység biztosítható. Bár a bajor kormány döntése nem kötelezi a szövetségi kormányt az Aicha-i vízlépcső építésére, a munkálatok megkezdésére vonatkozó döntés már csak idő kérdése, ugyanis nyilvánvalóvá vált: hagyományos folyamszabályozási eszközökkel (A variáns) Vilshofen és Straubing között sem biztosítható a mederstabilizáció ill. a 2,5 m-es merülésű hajók közlekedése. (A magyar Duna-szakasz hajózhatóságának javításáról szóló projekt kerekasztal-beszélgetésének szakértői is erre a következtetésre jutottak.)  A hajózásban érdekeltek ill. érdekképviseleti szervezeteik - kiemelve a Rajna-Majna-Duna Hajózási és Víziutak Szövetsége (DWSW) és az Európai Folyam, Tengerhajózási Szövetség (ERSTU) - többéves törekvését immár vízépítési szakértőirodák (pl. Kranzberg, prof. Schaller) szakvéleménye is erősítik.

A döntést a vízlépcsőépítés végrehajtási eljárásának kidolgozása követi. A kidolgozás során a környezetvédelmi, turisztikai szempontokat ill. a térség lakosságának igényeit messzemenően figyelembe veszik, így az új környezet hajózható folyón túl a Freudenau-i vízlépcsőhöz hasonlóan szabadidő és turistaparadicsom is lesz.   

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége
 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges