Kezdőlap
EU Belvízi Hajózási Konferencia Nyomtatás E-mail
 

2006.02.13-15 között rendezte meg Ausztria, mint az EU soros elnöke a nemzetközi hajózási konferenciát Bécsben. A konferencián 27 ország mintegy 250 küldötte vett részt kormányzati, hatósági, üzleti és érdekképviseleti ágakból egyaránt. Magyarországot Dr. Valkár István (GKM), Szalma Botond (PLIMSOLL), Rafael Róbert (RSOE), Lakat István (MOL), Keskeny Ernő (KM), Horváth Miklós (MASPED), Berencsi Miklós (KVM) és Bencsik Attila FLUVIUS/Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége (MBFSZ) képviselte.


Ausztria elnökségi periódusában kiemelt projektként kezeli a belvízi hajózás fejlesztését, és ezért minden politikai, anyagi befolyását latba veti. A konferencia akcióprogramban foglalta össze a tennivalókat, melynek főbb pontjai:

  • - kedvező feltételek megteremtése a belvízi fuvarozási szolgáltatások számára
  • - flottamegújítás és modernizálás támogatása
  • - munkahelyek megóvása, létesítése
  • - a belvízi hajózás imázsának, más közlekedési ágakkal való együttműködésének javítása
  • - teljesítőképes infrastruktúra megteremtése


A program megvalósítását az egyes államok végzik az EU koordinációjával, támogatásával, melybe bevonásra kerülnek a program nem EU tagjai is. Az egyes államok kötelezettek lesznek a kellő pénzügyi háttér biztosítására, mely mögé „beáll" az EU, különösen a belvízi hajózás, az infrastruktúra fejlesztése, adminisztratív és jogi akadályok megoldása érdekében.


Az üzleti szféra határozottan pozitívan értékelte az Európai Bizottság kezdeményezését, hogy benyújtsák a NAIADES programot, melynek célja a belvízi fuvarozási szektor erősítése. A program megvalósításához az alábbi főbb pontokat határozta meg:

Műszaki követelmények, jogi előírások, hajó- és személyzeti képesítő okmányok harmonizációjának felgyorsítása indokolt. Európai szintű hatékony intézményi rendszer szükséges, ami a létező intézmények hatáskörén és a know-how-ján alapul, hogy támogassák a belvízi hajózási szektort.  

Az oktatáson keresztül az emberi erőforrásba történő befektetés minden szinten kívánatos, beleértve a vállalati és nyelvi tudás fejlesztését. Ezek együtt járnak a társadalmi és munkafeltételek fejlesztésével is.

A flotta modernizáció a szektor elsődleges felelőssége. Köztámogatást kell biztosítani a kutatás-fejlesztéshez, a környezeti megfelelőségi fejlődés tesztekhez. Tényleges pénzügyi ösztönzés elengedhetetlen a modernizációs eljárás folyamatban tartásához.

A megfelelő infrastruktúra alapfeltétel a belvízi hajózási szektor számára, hogy kihasználja legfőbb erősségeit, és teljesítse a jövőbeli követelményeket. Legfőképp a szűk dunai hajózási keresztmetszeteket és a „Seine-Nord" projektet kell rendkívül sürgősen kezelni.


A belvízi hajózási közlekedési ágazat évtizedek óta nem érezhetett összeurópai szinten ily mértékű politikai és gazdasági támogatást. Végre megindult egy folyamat, melynek eredményeképpen a hajózás néhány éven belül a gazdasági, környezetvédelmi előnyei alapján őt megillető helyre kerülhet.    


Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége


 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges