Kezdőlap
Már megint a németek 2 Nyomtatás E-mail
 

Az Európai Bizottság jóváhagyta a német kikötői vállalkozások által felhasznált gázolaj jövedéki adómértéknek csökkentését, így az literenként 0,47 euróról 0,06 euróra mérséklődik. Az ilyen, csak egyes ágazatokra vonatkozó adócsökkentések a közösségi jog szerint csak akkor engedélyezettek, ha azok az adott állam támogatásaként jelennek meg. Az intézkedés által a német államháztartás bevételkiesése 25 millió euró évenként.

Az Európai Bizottság 2008.01.23-án a környezetvédelmi segélyek új irányelveiről hozott döntése alapján az EU Bizottság engedélyezheti az energiahordozók jövedéki adójának mérséklését a felhasználóknak nyújtott segély, azaz pl. adócsökkentés formájában, amennyiben a közösségi jogban rögzített minimális adómérték teljesül. A Németországban bejelentett intézkedések megfelelnek e kitételnek. Az EU Bizottság döntésénél az irányelvet a közösségi piaccal egyeztetett segítségként értékelte. Az EU Bizottság döntése alapján a bejelentett intézkedés a Német Közlönyben történő megjelenéstől hatályos lesz.


A magyarországi környezetvédelem elvei állítólag megegyeznek az EU „Lajtán túli" tagállamainak elveivel, csak gyakorlati eszközei térnek el egyes politikai vagy gazdasági, ún. magasabb szempont hatására. Az EU említett részében a hajózás és háttéripara a környezetvédelem eszköze, ezért közvetett ill. közvetlen támogatásban részesül, nálunk a hajózás direkt vagy akár pályázati támogatása vörös posztó. 

Soroljuk a jó példákat, mert azt mondják, a jó példa ragadós. Kérdés, a T. magyar döntéshozók számára az-e?  


Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges