Kezdőlap
Búcsúzzunk el a kapitányoktól! Nyomtatás E-mail

A hajózást mindig is körüllengte valamiféle rejtelmes hangulat, ha úgy tetszik, sajátos patinája volt ennek a szakmának. Persze, hogy az volt, hiszen a hajókat, a vonatvezetőkkel és a kamionsofőrökkel szemben kapitányok vezették. Ők voltak – az ismert regény címe szerint is – „isten után az elsők”. Miért beszélünk erről múlt időben? Azért, mert a legújabb képesítési rendelet elveszi ezt a patinás hangulatot a hajózástól. A fiatalok, akik ma arról álmodnak, hogy hajóskapitányok lesznek, sajnos csalódni fognak, mert maximum „Hajóvezető A”-k lehetnek. Ráadásul a mai napig nem teljesen világos például az, hogy a hajóvezető C, alkalmas-e „harmadik patentnak” egy 24 órás üzemben működő hajón. Szerintünk a folyamhajósoknak külön szívfájdalmat jelent, hogy ez a bizonyos „A” is csak az lehet, aki ún. tengeri vizsgát tesz.

Jelen állás szerint azok az idősebb kollégák is elveszítik a kapitányi „patentjukat”, akik korábban a ranglétrát végigjárva, hadnagyi, majd kapitányi vizsgát téve jutottak el a titulusig. Maholnap ők is hajóvezetők lesznek, ráadásul csak B-k, ha nincs tengeri szakaszuk.

Miért volt erre szükség? Mert alkalmazkodunk az EU normáihoz, ami ez esetben a rajnai szabályok átvételét jelenti. Az általunk rendkívül tisztelt közlekedéspolitikusaink annyi mindent átvehettek volna a rajnai hajózásoktól. Például a hajózás, mint környezetbarát fuvarozási ág támogatását. Miért éppen ezt kellett?


Kruppa Ferenc
Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges