Kezdőlap
Pályázat, RETRO Nyomtatás E-mail

Korábban a fuvarozással foglalkozó cégek és a hajósok főleg, úgy érezték magukat, mint a nagy tiszai árvizek idején terjedő vicc „főhőse”.

„A Tisza áradásakor a folyó menti falu apraja-nagyja a gátakon serénykedik, hogy megvédje a falut a víztől. Egyedül K. úr sétálgat zsebre dugott kézzel a falu főutcáján. A polgármester megkérdezi tőle: Ön miért nem segít a gátakon? Kérdésre kérdés a válasz: Ez magánügy vagy közügy? Természetesen közügy - válaszolja a polgármester. Na látja, ettől vagyok én 10 évre eltiltva. – mondja K.”

Tehát korábban a hajós társaságok mondhatták ugyanezt, hiszen valóban szinte minden pályázati lehetőségből ki voltak zárva. A közelmúltban aztán pályázatírók tömegei jelentkeztek a hajós cégeknél, hogy változott a korábbi rendszer. A válság miatt kinyíltak a pályázati lehetőségek. A vizuálisabb típust képviselő cégvezetők már látták is maguk előtt az új hajókat, az üzemanyag-takarékos és a környezetterhelés tekintetében is kedvezőbb korszerű motorokat, amelyeket pályázati pénzekből fognak beszerezni. Kiválasztották a legmegfelelőbbnek ígérkező pályázatírót, és kiválasztották a leggyengébb motorral rendelkező hajójukat, hogy elsőként az „Ő” főmotor-cseréjére pályázzanak. Persze a pályázatíró, mint gondos szolgáltató, még egyszer utánanézett a lehetőségeknek. Ezért kérte a beépítendő új motor vámtarifa számát. A szám kikeresése és megadása után következett a keserű pirula. Nemcsak a hajómotor, de az egész 8408-as vámtarifa csoport ki van zárva a pályázati lehetőségek közül.

Csak álltunk a kollégákkal, és néztünk egymásra. Most akkor mi változott a pályázati rendszerben? Számít valamit, hogy a hajózás környezetbarát fuvarozási ágazatnak minősül? Számít, hogy a magyar cégek versenyképessége javult volna egy hatékonyabb, kevesebb gázolajat fogyasztó és – a kora miatt – kevesebb szervizköltséget igénylő motor beépítésével? Sajnos a válasz minden kérdésre: nem. Szükség lenne a magyar hajós cégek fejlesztésére, hiszen a gazdasági fellendülés további fuvarozási igényeket fog indukálni. Persze a megbízók mondhatják, a fuvarokat német, holland és egyéb más hajóstársaságok hajói is el tudják fuvarozni. Olyanok, akiket támogatnak, segítenek a saját országukban. A baj csak az, hogy azok a társaságok nem Magyarországon fizetnek adót.



Kruppa Ferenc
Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

palyazatretro.jpg

 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges