Kezdőlap
A világ leghosszabb hajó-felüljárója Nyomtatás E-mail

Néhány évvel ezelőtt azoknak a hajóknak, amelyek Magdeburgból a „Mittelland“ csatornán az Elba-Havel csatorna felé igyekeztek, az Elbán keresztül haladva 12 km-es kerülőt kellett tenniük. A fő probléma nem a kerülőút volt, hanem az, hogy a két forgalmas vízi úton a csomópontba érkezve egymást akdályozták a hajók.  2003 óta lerövidült az út, egy hatalmas levegőbe emelt összekötő csatornán keresztül haladnak át az Elba felett.   

leghosszabb.jpg


A csatornahíd eredeti tervei meglehetősen idősek, a projekt megvalósítása már 1934-ben megkezdődött, de a világháború megszakította a munkálatokat. 1993-ban elővették a terveket a fiókból, és azokon némileg módosítva 1997-ben újrakezdték az építkezést. A látványos projekt megvalósítása azonban ismét veszélybe került, az 1996-os, Richter skála szerint 5,6-os erősségű földrendés során a „Teutschenthal“-i rész megsérült. A hidat újratervezték, immár földrengésbiztosra.  
Az Elba 339,11 folyókilométerénél elkészült híd 918 m hosszú, hajózható szélessége 29,7 m, vízmélysége 2,75 m. Az Elba feletti rész egy 280 m hosszú acélkonstrukció, melyet 9,3 m magas oszlopok tartanak. Érdekesen oldották meg a csatornahíd téli jégmentességét: a csatorna oldalfalain folyamatosan levegőbuborékokat áramoltatnak, amely megakadályozza a felületi jégképződést.

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

 
standard.png

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
logo.jpg

Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetsége

Székhely:   1137 Budapest, Carl Lutz rakpart 29.

Tel:           +36 30 990 5795

E-mail:       Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges